måndag 2 april 2012

Djuren.

Tänkte mest att det var något som jag kanske skulle göra när jag ändå var på plats. Åka på Safari. Inte något som jag hade direkt stora förväntningar på. Kanske var det därför som jag blev så otroligt berörd av att se dessa vilda djur. En del av dem utrotningshotade. Otroligt vackra. Små. Sköra. Stora. Starka. Farliga. Och naturen de lever i och av. Fantastiskt vackert. 

Tårar letade sig fram på mina kinder och jag tänkte att det inte var på riktigt. Men nu såhär i efterhand vet jag att det var på riktigt. Känslan hjälper mig att minnas. Under nattens timmar hörde jag både lejon och hyenor utanför tältets väggar. Tryggt vaktade av masaier, deras kunskap och spjut. Som på film, fast på riktigt. Fyra dagar i ett av jordens alla paradis. Tyvärr kan jag enbart bjuda på bilder, ej riktighet. 

Plats: Masai Mara, Kenya. 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar