lördag 28 januari 2012

Moshi. Tanzania.


Nu befinner jag mig i Moshi. Tanzania. I skuggan av Mt Kilimanjaro. Sno pa toppen. Merparten av alla muzungos (vita) som befinner sig har ska bestiga berget. Inte jag. Jag ska njuta av staden och bara ta det lugnt. Jag behover det efter intensiva veckor. Svart att hinna reflektera over allt som jag ar med om. Alla personer jag har traffat. Kanslorna spelar mig spratt da och da. Tarar av gladje och sorg fyller mina ljusa ogon.

Pa mandag drar jag vidare till kuststaden Bagamoyo dar jag ska traffa ett gang konstnarer och fa jobba lite i deras studio. Spannande. Jobba ska bli skont. Och det behovs. Formodligen blir det en miniutstallning i Kampala, Uganda nar jag kommer dit. Sa roligt. Maste forsoka finna lite ro och kunna sortera i all inspiration. 


Som vanligt tampas jag med internet. Bilder ar tunga och det gar langsamt. Denna bild ar fran dagens besok pa marknaden. 

Jag tanker pa er dar hemma. Mycket. Saknar er, men langtar inte hem. Jag har det allt for bra. Kanske hinner jag de narmsta dagarna skriva lite mer om mitt aventyr i Nairobi och min nyfunna van Diene. Men det blir som sagt en annan gang.

2 kommentarer:

  1. det känns så naturligt att du är där, även om jag ibland förvånat undrar "var är frida?"
    njut i dina nya länder, vi finnes kvar och mottager dej senare!

    SvaraRadera
  2. Frida fina vän! När tror du att du kommer ha din utställning i Kampala?

    SvaraRadera