onsdag 7 september 2011

Mitt nya internationella jag.

Mitt nya jag. En internationell sådan måste jag säga. En resande människa.

På tapeten just nu: 
- Östersund. Sverige. September 2011.
(På resan ska jag även stanna till i Karlstad och Stockholm.)
- Istanbul. Turkiet. Oktober 2011.
- Berlin. Tyskland. Hösten 2011.
 - Kassel, Tyskland. Juni 2012.

Däremellan ska en ännu större resa ske. Längre rent tidsmässigt och rent geografiskt. Alla deteljer är inte klara så jag återkommer om just den. Dock måste jag säga att jag gillar den internationella prägel mitt liv har fått. Allt i konstens anda. Spännande. Särskilt detta med ekonomin. Stipendier ska sökas. I grupp och individuellt. En djungel bara det. Hoppas på en trisslottsvinst eller en vanligt själ med mycket pengar som tycker att det arbete jag gör är värt att satsa pengar på. Mecenat tror jag bestämt att det kallas.

Dessutom var det inte så länge sedan jag var i Rom. Njuter fortfarande av minnet. Varmt. Trevligt. Mycket kultur. God mat. Asgod glass. Mycket gott kaffe. Turistiga var vi verkligen min syster, vår mor och jag. Fint sällskap. Fin present. Otroligt tacksam. Har sett allt man borde se i Rom. 4 dagar och 3 nätter. Underbart.  

Ge mig mer skrev jag i ett sms till en kär vän när jag kom hem. Svaret: "Härligt att höra! Varje gång du har rest säger du "vill mera". Res! Res! Res dig. Res dig mätt..." Det är väl kanske det jag ska göra under året som kommer? Resa mig mätt. Går det? Det bästa av allt är ju att jag trivs här hemma också. Nära den dalsländska skogen  I min lilla stuga. Med min hund. I skolan. Med livet.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar