måndag 12 september 2011

Mäktig måndag.

Jag känner mig helt imponerad över vad jag lyckas åstadkomma på en dag. Inte nog med att jag har tvättmaskinerna fulla med tvätt i skrivande stund så har jag även gjort mig hemmastadd på Röda Skolan. Mitt andra hem de kommande två åren. Känns bra. Mycket bra. Hyllor fylldes. Böcker, tyger, band, lappar, papper och trådar fick sin plats. Jag använde också min dator som jag får låna de närmsta två åren. Skrev tre härliga projektbeskrivningar som ska fylla min höst. Ja, hela läsåret faktiskt. Mycket energi. Förgylla, färga med växter och Afrika. Mer om allt detta kommer jag skriva senare. Men nu är arbetet igång. Känns underbart. 

Vad har jag gjort senaste veckan då? Jo, mycket bra fråga. Jag har organiserat mitt liv i form av att ha en massa möten, söka stipendium, säkerhetskopiera min dator, städa, plocka svamp, mycket svamp, boka resa och så idag bokade jag även boende. Till Istanbul. Känns nästan overkligt att åka dit. Om mindre än en månad. Spännande. Innan dess ska jag även hälsa på i Karlstad, Östersund, Stockholm och Eksjö.Inte illa. 

Glasburkar har jag också införskaffat mig under dagen. Väldigt fina. Känner att jag även måste tillägga att jag har samlat på olika sorters färgglada ting från växternas rike. I ösregn. Doris vill ha en vanlig matte tror jag att hon tänker ibland.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar