fredag 22 juli 2011

Världen.

Årets hittills varmaste dag kändes det som. I alla fall i färgglada butiken. Jag hade i flera dagar tänkt att jag skulle skriva ett par rader här om mitt fina besök på Öland. Om min hatkärlek till denna ö.


Allt detta känns nu HELT meningslöst. Och får vänta. Bomb i Oslo. Skottlossningar på en ö utanför Oslo. Det var två norrmän som berättade nyheten för mig idag på jobbet. Kände hur varenda hårstrå reste sig på kroppen. Hemskt. Och jag kan nu inte sluta lyssna på radio eller se på tv senaste nytt. Så mycket ondska. Så maktlös man känner sig.


Dessutom får jag tårar i ögonen varje gång tv-nyheterna visar bilder på dessa svältande människor i östra Afrika. Flera miljoner människor riskerar att svälta ihjäl inom kort. Otroligt hemskt. Vad fan är världen på väg? Detta är ju dessutom bara en liten del av all ondska i världen. Tyvärr. En mörk kväll kan jag konstatera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar