lördag 4 juni 2011

Oslo.

Ibland är det bara det som behövs. En liten resa i goda vänners lag. Så härligt. Se och uppleva nya platser. Se människor man inte känner. Smaka och lukta på storstaden. Oslo var mycket bättre än jag mindes. Operahuset är ju värt all uppmärksamhet för det är fint, mycket fint. Iskaffet var dyrt men också det godaste jag druckit. Konst spanades in på olika gallerier och på Nasjonalmuseet. Kände lite på storstadspulsen. Underbart. Jag vill ha mer, mycket mer.

Mer fick jag också. I det fina huset vid fjorden. Konst, söta hundar, småprylar, blommor, god mat och ett trevligt värdpar. Vad mer kan men begära? Det kändes som en dröm. Så vill jag också ha det. När jag blir stor.
Väl hemma i sängen kändes det ofattbart att jag bara hade varit borta över dagen. Jag drömde dessutom inatt att jag var ute och körde bil och njöt av att det är så otroligt vackert ute. Eller vänta det var kanske inte någon dröm?

Jag får fortsätta drömma under tiden som jag städar ur min arbetsplats i ateljén. Känns sorgligt och vemodigt. Men det måste göras. Imorgon är det dessutom sista dagen som det går att se examensutställingen här i Dals Långed. På lördag den 11/6 kl. 12.00 kan man se den i Göteborg. På 3:e Våningen vid Gamla Sockerbruket. Hurra vad bra!

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar