fredag 25 februari 2011

Tillstånd.

Jag är åter i på plats i Långed. Det känns. Både tungt och trevligt. Konstigt jag vet. Det är så mycket jag vill göra och det är så mycket som jag verkligen inte vill göra. Också konstigt. Hopp och förtvivlan. Helt naturligt kanske? Idag broderade jag lite, kändes både bra och dåligt. Jag känner mig förvirrad och frustrerad. Har en hel stor hög med böcker som jag vill och borde läsa. Men det går långsamt. Allt går långsamt. Jobbigt när jag känner att jag inte har tid för långsamhet. Men tid är bra. Jag vet att det med tiden kommer att kännas bättre. Det gör ju oftast det. Helt plötsligt är jag inne i ett flow igen. Jag är bortskämd efter en underbar hösttermin där allt flöt på riktigt smärtfritt. Nu är jag väl inne i någon slags baksmälla kanske. Jag ser mig om i världen och min närhet och finner inspiration. Men den känns ibland kortvarig. Måtte denna baksmälla släppa taget som mig snarast. Tid och tålamod är det som behövs nu. Det vänder. Jag vet det.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar