söndag 3 oktober 2010

Ordning och reda.


Helgens andra brödbak är på jäsning. Min nya grej. Baka bröd. Doftar underbart. Jag får en mycket stark högerarm och jag får äta mycket gott bröd till frukost varje dag. Enbart bra saker.

Jag måste säga att jag är enormt nöjd med min helg. Jag har sorterat. Städat. Rensat. Organiserat. Slängt. Bland mina kläder, prylar, tyger, sytrådar och så garnet. Jag kan lugnt konstatera att jag har allt jag behöver i materiella ting. Och mer där till. Saker jag gillar har jag mycket av. Såsom tyg. Sådant jag älskar har jag mängder av. Det gäller gran. Nu har jag det även sorterat efter färg. Vackert. Härligt. Blev enormt sugen på att sticka. Var länge sedan jag gjorde det. När jag väl ska börja med det så har jag alltså att ta av här hemma. Nu välorganiserat i fina lådor.

Det är otroligt tillfredsställande att ha en välordnat hem. Det känns lite mer som ett hem då. Mitt hem består av en ytterkant på ett radhus. Men det påminner väldigt mycket om en liten stuga. Kallt. Rött med vita knutar. Jordkällare i köksgolvet. Spindlar här och där. En doft som påminner om sommarstuga. Jag gillar det. Nära skogen och Konsum. Nära skolan.

Denna helgen har jag varit hemma. Det är sällan som jag är det. Jag far och flyger. Är med på roliga saker. Träffar folk. Vänner. Kärlek. Familj. Men allt roligt tar ut sig rätt. Det tar tid att komma till ro här hemma igen. Mitt hem har varit mitt hem i lite mer än två år. På de två åren har jag inte varit hemma mer än tre veckor i följd utan att åka iväg någonstans. Ja, livet i en kappsäck. Mitt nya beslut är att vara hemma mera. Hemma i Dals Långed. Bra för mig. Bra för mitt skapande. Klokt beslut.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar