onsdag 8 september 2010

Lyx-fika.


I Eksjö stad. I Småland. Finns det ett helmysigt fik som heter Lilla Caféet. Väl värt ett besök. Fina och mycket goda kakor. Goda och väl tilltagna luncher. Underbart inrett. Ett sådant fik skulle jag vilja ha. Om jag någonsin skulle ha mig ett fik. Det ligger på gågatan i Eksjö. Fina gamla trähus. Norra Storgatan.
Fiket är inrett med sådan känsla. Små fina detaljer. Mycket glädje. Det är ett nöje att gå dit och ta sig en fika när jag är i närheten.










































Ett annat café som fick mig att nästan börja gråta av glädje ligger också i Småland. Utanför metropolen Tenhult. Tänka sig. Det är en fin gammal skola. Så skulle jag vilja bo i framtiden. En stor och gammal skola. Tänk vad mycket man kan göra där och vilka stora fester man skulle kunna ha. Lycklig blev jag även efter detta besök. Riktigt god fika var det ju också så klart.



































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar