onsdag 12 maj 2010

Hugga in och slå huvudet på spiken.


När jag har mycket att göra blir jag lite lätt förvirrad till en början. Var tusan ska jag börja? Tyvärr har jag smatidigt kommit in i en stämmning där jag inte alls är så sugen på att göra någonting som har med skolan att göra. Varför vet jag inte. Tyvärr. Men kanske känns det som att sommarlovet borde komma nu och inte om tre veckor.

En mycket bra sak för att komma igång är att göra saker som jag verkligen gillar. Idag tog jag hand om mina älskade blommor. Det var länge sedan nu. Jag har försummat dem en del och de visar sitt missnöje med att inte alls blomma. En del fick jag till och med slänga. Men efteråt känns allt mycket bättre. Några pelargoner fick ny jord. Möblerade om lite åt dom. Några fina tappra blommar och gör mig glad. Gunnel växer och mår bra. Nu fattas bara solen.

En promenad med Doris i skogen hjälpte också fint. Stötte på räven. Såg fina fåglar och kom in i en rätt stämning. Rätt stämning för att orka ta tag i röran i mitt hem. Snabbt gick det. Och nu är jag full med energi till att börja skala av den långa listan med saker som ska göras. Skönt.















2 kommentarer: