söndag 11 april 2010

En doft av vår.


Det passar aldrig bra att bli sjuk. Just denna gången passade det extra dåligt. Påsken blev söndersnorad och veckan efter har varit ett konstant tillstånd i sängen. Jag har inte på något sätt varit dödssjuk. Inflammation i hals och öra. Penicillin hjälper. Som tur är. Men ändå har jag inte orkat göra någonting. Jag har tvingats att ta paus från skolan, planerna och alla måsten.

Nu när krafterna kommer tillbaks känner jag hur mycket jag har att vara tacksam för.

1. Vad otroligt sällan jag är riktigt sjuk. Hoppas verkligen att det fortsätter så.
2. Vad härligt att det finns hjälp att få och att den hjälper snabbt.
3. Stress är så onödigt. Det som inte blir gjort, det får vänta. Hälsan är mycket viktig.
4. Doris är världens bästa hund. Hon har värmt mig och haft stort tålamod.
5. Dofter och smaker. Världen är allt bra trist utan dessa.

Igår kväll när jag var ute och gick kändes det otroligt fint att njuta av att våren luktar. Att känna doften av solvarm asfalt, vägdamm och jord. Samtidigt kunde jag njuta av vårens fina fåglar som kvittrar och se tydliga vårtäcken. Blåsippa och Tussilago.











Jag har inte orkat någonting. Men idag ville jag inte ligga i sängen längre. Jag ville ta hand om mina blommor. Fina som de börjar bli. Gunnel fick en ny större kruka. Hoppas att hon gillar den och kommer trivas. En del gamla döda plantor fick hälsa på soptunnan. Så otroligt roligt och tillfredsställande att få rå om dessa växter. Jag ser fram emot sommaren. På många sätt och vis. Härligt.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar