torsdag 29 april 2010

Eget projekt.


Då var det vår. På alla sätt och vis. Knoppar, solen, regnet... Och ett fullt schema. Varför är det på detta sätt varje vår? Mängder att göra i slutet på terminen. Roliga fester och tillställningar. Fira våren. Födelsedagar. Resor. Ambitioner. Planer. Man hinner ju inte njuta av att det äntligen har blivit vår. Innan jag vet ordet av har det blivit sommar.

Denna vecka har vi haft rapportskrivarkurs i skolan. Och det har resulterat i att jag tänker mycket på nästa år. Sista året. Tiden går för fort. Rapportskrivarkursen är en början på vårt egna projekt som sträcker sig över tre veckor. Spännande. Nu får jag alltså göra i princip vad jag vill. Och så finns det 1000 saker som jag vill. Och det är svårt att välja. Samtidigt som det är andra saker som ska hända, det är ju som sagt vår. Bollarna duggar tätt på hela TKF. Jag tror faktiskt att jag gillar det.

Jag ska i alla fall försöka kombinera två av mina intressen under det egna projektet. Det textila skapandet och fotografering. Brodera, sy på maskin, klippa, riva, trycka, lappa, laga... Ett textilt fotocollage. Foton som jag tagit tidigare med också bilder från dagstidningar och magasin kanske. Textila material som är återvunna. Sådant som jag har hemma. Tre veckor är kort tid. Allt för kort tid. Särskilt eftersom vi ska läsa en mycket viktig och intressant kurs i Etik och Miljö samtidigt. Heja våren. Hallå alla bollar.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar