söndag 14 mars 2010

Patinera mera.


Patineringen av kappan är nu verkligen påbörjad. Otroligt kul. Slita, ha sönder och gå lös på en kappa. Jag gillar den mycket mer nu när den är sliten och trasig än innan då den var vit och lite elegant. Kanske mest för att jag inte skulle beskriva mig själv som elegant. Det är ju roligt att lära sig och testa nya grejer. Då menar jag ju inte att sy en helkroppsdress i trikå, utan att patinera. Sandpapper, strykjärn, sadeltvål och vatten. Bra verktyg. Senare i veckan tillkommer även färg. Kul. Svårt.

















Jag har idag köpt nya pelargonfrön på Konsum. Det fanns två olika sorter. Svårt att välja. De röda fick det bli. Dessa små söta frön är nu planterade. Hoppas att jag lyckas bättre med dessa. Spännande. Tummarna hålls så fort de inte används till annat.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar