måndag 22 mars 2010

Hon ska heta Gunnel.


Kostymprojektet är över och lämnar ett avgrundshål efter sig. Vad ska jag nu göra? Hur ser min vardag ut? Är det meningen att det ska vara såhär nu? Nä, det är ju inte det. Vi har bara VGK, Visuell Gestaltning och Kommunikation. Bild och form. Jag avskyr det. Jag blir trött, avig och gnällig. Vill inte, vill inte, vill inte, vill inte...

Jag blir glad när jag pelargonar. Det är underbart. Få känna doften. Få jord under naglarna. Ge bort lite kärlek. Just nu har jag tre favoriter. Ett frö som jag sådde förra veckan har kommit upp och hälsat på mig. Hon ska heta Gunnel. Söt är hon. Jag gillar henne mycket. Hoppas att hon överlever min behandling. Jag ska verkligen anstränga mig.

Den andra favoriten är Gypsy Tartan. En liten seg rackare till stickling som jag skickade efter i höstas. Trodde inte alls att den hade överlevt vintern. Men så roligt att bli överaskad. Heja Gypsy Tartan. Så spännade.

Den sista av mina tre favoriter just nu är en väldigt stor och fin knopp på pelargonen Bulls Eye, Light Pink. Härligt. Hoppas att det snart kommer mera och flera. Våren är på ingång. Som jag gillar't.















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar