onsdag 10 mars 2010

För stora skor?


Många frågor, mycket att tänka på, mycket att göra... Mycket.
Vad gör jag? Är det viktigt? Varför? Varför inte? Framtiden? Nutiden? Pengar? Prylar? Stipendium? Ateljé? Feg? Lat? Ambitiös? Beige? Trist? Rolig? Seriös? Arbetslös? Kärlek? Doris? Frida? Familjen? Sverige? Världen? Begränsning? Möjlighet? Trygghet? Falla fritt? Vad är viktigt här i livet? Vad betyder mest för mig? Vilka val är viktiga? Vilka val är mindre viktiga? Hur vet jag det? Var börjar jag? Hur fortsätter jag det jag redan påbörjat? Varför grubbla? Varför inte grubbla? Konst? Kläder? Livet? Planera? Inte planera? Följa strömmen? Simma uppför? Färger? Svart? Vitt? Hårt? Mjukt?
Förvirrad? Oh ja!

Men det hjälper att:

- Prata med någon.
- Tänka.
- Skriva.
- Bestämma sig. Fatta beslut.
- Tänka lite mindre.
- Lyssna på magen.
- Koncentration.
- Listor.
- Musik.







Tänka sig att mitt i allt grubbel så skiner solen. Mycket. Snön smälter varje dag. Underbart. Ge mig mer. NU.
Pelargonerna behöver nya krukor, ny jord. Till helgen kanske? Fröna har jag nog lyckats ta död på. Skit. Men man kan köpa nya på Konsum. Heja Konsum. Heja våren. Heja mig.







Kostymprojektet går faktiskt framåt. Tro det eller ej. Skönt.
Idag har jag varit i verkstaden och färgat och stärkt tyg med trälim blandat med vatten. Då kan man se ut lite hur man vill. Fantastiskt. Så här ville jag tydligen se ut. Jag gillar att ha blårocken på. Tur att jag ska fortsätta imorgon. Då ska jag färga mer tyg, men också en kappa som jag köpt på secon hand för att patinera den. Göra den sliten och gammal. Mycket nöje.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar