fredag 12 mars 2010

En helt vanlig dag.


Kollade idag av en händelse i en gammal anteckningsbok från förra året. Skoj. Intressant. En del frågor är de samma, en del har förändrats mycket, jag har förändrats mycket. Skönt att se att jag inte står och stampar på samma ställe. Anteckningsboken är med mig överallt. Jag skrivet, filosoferar, dokumenterar. Att kolla i en gammal anteckningsbok är som att göra en liten tidsresa. Härligt att se att jag efter ett år kan stryka en del saker på gamla listor. Men så har det ju tillkommit nya...

Min just nu ganska långa att-göra-lista blir tro det eller ej mindre. Idag har jag stickat en kofta på beställning. Ska bara sy ihop den och skicka iväg.

Kattens trikådräkt. Den hatar jag mer än ord kan beskriva. Men även den börjar bli klar. Kan meddela att det inte är lätt att sy i ett dolt bilixtlås i en trikådräkt.
Kjolen och kappan är helgens projekt.






Jag kollade också snabbt på gamla bilder på datorn idag. Upptäckte sorgligt nog att jag inte minns hur färgen grön ser ut. Hoppas hoppas hoppas att våren kan skynda på sig lite. Jag behöver det. Grönt är vackert.







Jag vill även uppmana alla att se ett program om textilindustin. Kanske inte är några nyheter, men likväl en påminnelse om vad vi gör med vår värld och människorna runt omkring oss.


2 kommentarer:

  1. Är det så att vi tycker mer om grönt på vintern när vi är svältfödda på grönska? Inger färgade en såå härlig grön färg idag att man bara blev glad, som blåbärsriset på din bild unigefär:)

    SvaraRadera
  2. Visst kan det vara så! Naturen innefattar så otroligt många olika grönska också. Som jag saknar det! Härligt jobb du har! Kram fina!

    SvaraRadera