onsdag 10 februari 2010

En bra början.


Manuset jag valde att arbeta vidare med i kostymprojektet blev "Alexander och påfågeln". Två barn träffas från helt olika världar. De vill båda fly verkligheten. Massvis med fantasi. Djur som pratar, trollar... Förtryck och en del glädje. Många olika livsöden och berättelser. Spännande.

Detta ska göras: Scenografi, skisser, modeller, kostym till en karaktär...

Idag kom jag verkligen igång ordentligt. Mängder av bilder och tankar. Jag njuter. Det är så roligt! Jag har verkligen snöat in mig i en helt annan värld. Härligt att jag ska befinna mig där i några veckor till. Världen är nutid men även dåtid. Det är färg och grått. Det är glatt och misär. Det är musik. Det är inspiration och jag vill inte sluta!
Smakprov.

Süperstar Orkestar – Balkanized
























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar