lördag 23 januari 2010

Solsken och pelargoner.


Som jag längtar. Efter våren. Efter att jag ska få pyssla och ta hand om mina pelargoner. De fattas mig. Det är inte så många av alla mina fina som har lyckats överleva. Det är ju inte helt exemplariska förhållanden här i min lilla lya. Tyvärr. Jag ska beställa nya på internet till våren. (Kanske redan om några veckor?) Sutarve på Gotland är verkligen roligt. Många timmar som går åt till att drömma sig bort där.

Idag när jag vaknade sken solen. Underbart! Det finns hopp. Efter en lång promenad i skogen tillsammans med Doris är jag så tillfreds.

Tror att jag blev inspirerad av filmen jag såg igår för nu lyssnar jag enbart på fransk dragspelsmusik. Mycket bra. Mer dragspel till folket. Jag blir gald.


















2 kommentarer:

  1. Längtar efter dig, blir så glad o inspirerad att läsa :)

    SvaraRadera
  2. Fina! Längtar efter dig med! Du är välkommen hit!

    SvaraRadera