söndag 24 januari 2010

IngaBritt, en underbar mormor.





Idag har jag haft en helt underbar dag. Jag hittade en gammal konsumpåse i mina gömmor. Restgarner som jag för länge sedan fått av min mormor, IngaBritt. Jag har nu börjat sticka med dessa garner. En helt salig blandning av färger och material. Jag ska använda varje liten bit. Vad exakt det är jag stickar är ännu oklart. Det är bara så vackert med alla dessa små nystan som min mormor har gjort. Olika storlekar. Jag sitter och fantiserar om vad garnet avvändes till från början. Denna underbara kvinna har lärt mig så mycket. Inte minst att sticka, virka och brodera. Fantastiskt tålamod den kvinnan har. Hon har alltid hejat på mig och säger "Frida Gregemar klarar sig alltid!" Hoppas innerligt att hon har rätt.

Min mormor är underbart stark kvinna och jag önskar så mycket att jag blev lika stark och klok som henne en dag. Det är ofta som jag inspireras av henne när jag skapar. Jag tänker mycket och ofta på henne. Hoppas att jag snart kan åka och hälsa på henne. Jag längtar.

Denna stickning kanske kan läggas i högen av "projekt som räcker klänge". Men oj så skoj det är. Jag älskar att sticka. Jag älskar mormor. Underbar kombination.
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar