torsdag 21 januari 2010

Himmel eller helvete?


Ibland finns det inspiration i mängder och överflöd. Ibland är det helt tomt. Denna veckan har det till och med ekat så tomt har det varit. Tredje redovisningen på en vecka tar ut sin rätt. Terminsredovisning. Det tar mycket energi och är mycket att tänka på. Jag blir helt tom. Vet inte ens vart jag ska göra av mig själv. Minns inte vart jag var på väg eller hur det kändes eller ens vad jag tänkte. Apatin är ett faktum. Nu tar jag ett djupt andetag och börjar om...
















Saker som kan hjälpa till vid en omstart:

- Äta ordentlig mat, gärna regelbundet.
- Sova ordentligt. Gärna på natten.
- Gå promenader. Röra på mig. Tänka genom att röra på mig. TACK Doris!

- Våga göra nya saker. Inte fastna i gamla hjulspår.
- Inte kompromissa. Särskilt inte när det kommer till materiel. Det måste få kosta.
- Utmana mig själv.

- Känna av motstånd.
- Dokumentera NOGA. Allt.
- Anteckna MYCKET.

- Ta hjälp av nära och kära.
- Fota ofta och mycket.
- Förkasta inte idéer, skriv ner dem och återvinn.

- 100 % närvaro. Tänk ego. Engagemang.
- Reflektera ofta.
- Stanna upp och betrakta på avstånd.

- Låta mig inspireras. Fota, antackna... Ta med!
- Lek.
- Var stolt.

- Använda magkänslan.
- Våga lyckas och misslyckas.
- Tro på det jag gör.



3 kommentarer:

  1. Ja! Fint! Skitbra! Pepp! Visst känns det skönt?

    SvaraRadera
  2. Hejja Frida, du e fantastisk! Ny termin, nya tag, de här klarar vi fint! puss å kram!

    SvaraRadera