tisdag 10 november 2009

Insnöad på kökshanddukar.


Trycka på gamla kökshanddukar, helt min smak. Men hur får man tag på sådana i Dals Långed? Ringde till Returen som ligger en bra bit utanför byn för att undersöka om de hade några... Tjejen i telefon svarade att de hade några rutiga fina. Utmärkt tänkte jag. Hoppade upp på min gula springare. Första gången på kanske två år. Underbart!! Varför gör jag inte detta oftare? Jo, det tar 5 minuter att gå till skolan och det är 3/4 av vägen som har brant uppförsbacke!
Väl framme på Returen fanns det så många som noll kökshanddukar. Tjejen trodde att jag menade bordstabletter. Miss, stor miss!





Idag begav jag mig till Loppisen inne i byn. Det är en Loppis med inriktning på antika grejer men lika rörigt som på en helt vanlig loppis. Hittade där sex otroligt fina handdukar som jag genast blev kär i. Dyra var dom. Värda sina pengar, defernitivt. Fint blev det. En lyckad dag i verkstaden!


















2 kommentarer:

  1. Det är inte bara handdukarna som är vackra... my lady!

    SvaraRadera
  2. Fiint! Men kökshanddukar låter ju inte alls som bordstabletter, hon måste ha hört jättedåligt! ;)

    SvaraRadera